Aquest llibre ofereix a les famílies una guia senzilla que orienta i ajuda a millorar aspectes principalment relacionats amb l’autonomia dels seus fills. Partint de les seves preocupacions, dubtes i inquietuds a l’hora d’enfrontar-se a situacions quotidianes, s’han inclòs al llibre programes específics per abordar les dificultats amb el son, els problemes d’alimentació i les pors o fòbies que molts d’aquests nens presenten. També s’hi exposen estratègies útils centrades en l’ensenyament del control d’esfínters i idees específiques per estimular les capacitats de joc. Atès que la comprensió del trastorn ha de ser el punt de partida de tot programa educatiu, iniciem aquesta guia amb una breu explicació tant de l’Autisme com de la manera com els primers símptomes comencen a manifestar-se. Només des d’aquesta comprensió es pot ajustar la nostra resposta a les necessitats dels nens. Les persones amb Autisme són ”pensadors i aprenents visuals” i per això, sigui quin sigui el nostre objectiu educatiu, hem d’emprar les imatges per ajudar-los a comprendre i assimilar millor allò que els tractem d’ensenyar. Per aquesta raó, dediquem el segon capítol a explicar com cal utilitzar els suports visuals i quina és la millor manera d’aprofitar aquesta destresa per processar la informació visual, tan característica de les persones amb Autisme. Amb un llenguatge senzill, lluny de tecnicismes i complicades explicacions teòriques, incloent-hi abundants exemples pràctics i descripcions de casos específics, hem agrupat en aquestes pàgines algunes de les preguntes més freqüents que ens fan els pares de nens amb Autisme.
Autor/s: Ana González Navarro, Centro Deletrea, Juan Martos Pérez, María Llorente Comí, Raquel Ayuda Pascual
Editorial: Ciencias de la educación preescolar (2018)